صورتحساب برق شهروندان کم‌مصرف ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: مشترکان برق خانگی و تجاری در صورت کاهش حداقل ۲۰ درصد مصرف برق واحدهای مسکونی یا تجاری در ماه‌های تیر و مرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، از ۲۰ درصد تخفیف در صورتحساب خود برخوردار می‌شوند.

داود سلیمانیان روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: علاوه بر دریافت تخفیف ۲۰ درصدی صورتحساب برق، این مشترکان به قید قرعه از جوایز ویژه شرکت توزیع برق نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین با کاهش حداقل ۱۰ درصد مصرف برق واحدهای مسکونی یا تجاری در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، صورتحساب برق این مشترکان ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گفته وی، شرکت توانیر به‌منظور جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی برق در تابستان برای مصارف خانگی و تجاری در ساعات اوج بار از ساعت ۱۲ تا ۱۷ این برنامه‌ها را برای ماه‌های تیر و مرداد اجرایی می‌کند.

سلیمانیان بیان کرد: در صورت عدم رعایت الگوی مصرف واحدهای مسکونی یا تجاری، ۱۶ درصد جریمه در صورتحساب برق آن‌ها اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای بهره‌مند شدن از پاداش‌ها کافی است راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق را به کار گرفته و از روشن نبودن وسایل برقی پرمصرف غیرضروری مانند جاروبرقی، اتو، ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۷ خودداری نمایند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای صرفه‌جویی در مصرف برق باید دمای کولرهای گازی را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد تنظیم، از لامپ‌های فوق کم‌مصرف استفاده و روی کولرهای آبی سایه‌بان نصب نمایند.

به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق قم، شهروندان می‌توانند با ارسال پرونده اشتراک برق به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۰۶۰۳۱۶۱۲۶ و یا از طریق لینک https://sananiroafarinan.com/  نسبت به ثبت‌نام در این طرح‌ها اقدام نمایند.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق با استفاده از تماس تلفنی، ارسال پیامک و پیام در شبکه‌های اجتماعی نسبت به دعوت همشهریان برای شرکت در این طرح‌ها اقدام می‌کند.

در حال حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *